site în construcție
  1. Nume film începând cu litera:
  2. a
  3. b
  4. c
  5. d
  6. e
  7. f
  8. g
  9. h
  10. i
  11. j
  12. k
  13. l
  14. m
  15. n
  16. o
  17. p
  18. q
  19. r
  20. s
  21. t
  22. u
  23. v
  24. w
  25. x
  26. y
  27. z
  • Legenda celor două cruci Legenda celor două cruci (1925)
    Dramă, Romantic
    Sinopsis
    Pornind de la imaginea a două cruci înfrățite, filmul evocă taina unei dramatice povești de iubire petrecute cu un secol în urmă. – Tudor Caranfil (”Dicționar universal de filme”, 2008, Ed. Litera, pag. 507)
  • Manasse Manasse (1925)
    Dramă, Istoric
    Sinopsis
    Dramă pe tema intoleranței religioase în mediul evreiesc ortodox într-un oraș moldovenesc de provincie și a schimbării de mentalitate pe care o aduc noile generații. – Bujor T. Râpeanu (”Filmat în România”, 2004, Ed. Fundației Pro).
  • Năbădăile Cleopatrei Năbădăile Cleopatrei (1925)
    Comedie, Aventură
    Sinopsis:
    Comedie fantezistă de situații, inspirată de un vodevil al lui Eugène Labiche: obsedat de dorința de a se elibera din ”sclavia” unei cochete care-i toacă banii, pentru a se putea căsători cu fiica unui negustor bogat, eroul se crede adeseori Marc Antoniu robit de Cleopatra. – Bujor T. Râpeanu (”Filmat în România”, 2004, Ed. Fundației Pro)
  • Dâmboviţă, apă dulce  Dâmboviţă, apă dulce (1926)
    Documentar
    În anul 1926, tânărul ziarist Marcel Blossoms, redactor la ziarul Rampa şi la revista Cinema, unde semna cronica cinematografică, dorind să treacă de la vorbe la fapte, scrie secenariul unui film documentar, de vreo şase sute de metri lungime, intitulat Dâmboviţă, apă dulce. Cumpărând apoi din modestul lui salariu, câte o cutie de douăzeci şi cinci metri film negativ , sau resturi de peliculă de la laboratorul operatorului Vasile Gociu, s-a înarmat cu un aparat de luat vederi de amator, cu casete de câte cinsprezece metri şi a pornit să înfătişeze, crud, fără înconjur, contrastele ţipătoare ale Capitalei.
    Calea Victoriei şi bulevardele centrale, cu clădirile lor înalte, alterau cu uliţele periferice, nepavate, cu gropi şi băltoace. Cişmigiul înflorit alterna cu maidanele. Blocurile şi vilele cu grădini în floare alternau cu bordeiele de la marginea oraşului.
    Capşa, hipodromul, birjele şi masinile elegante de la şosea, contrastau izbitor cu oamenii desculţi din pieţe, cu ţăranii zdernţuroşi care dormeau pe cheiul gârlei.
  • Păcală și Tândală la București Păcală și Tândală la București (1926)
    Comedie
    Sinopsis
    Filmul descrie peripețiile celor doi eroi populari, câștigători la loterie, în drum spre București.

    Filmul reprezintă debutul regizoral al lui Aurel Petrescu în lungmetrajul cu actori în care reia personajul Păcală, pe care îl crease în desenul animat ”Păcală în lună” (1920). 
    Filmul s-a pierdut.
  • Apaşă fără voie (Apaşa Paulette) Apaşă fără voie (Apaşa Paulette) (1927)
    Comedie, Aventură
    Scurtmetraj, film de amator.
    Comedie grotească, a cărui eroină este "o tânără apaşă, cu părul în dezordine, bluza pipită, fular la gât şi o fustă foarte scurtă strânsă pe corp", era supusă unor gaguri prin Bucureşti.
  • Drumul iertării Drumul iertării (1927)
    Dramă, Acţiune
    Versiune pentru România a unui film francez cu acțiune în Franța și în alte țări, conceput astfel încât de la țară la țară să se poată adăuga un episod localizat în zona respectivă, filmat cu regizor, operator și interpreți la fața locului. – Bujor T. Râpeanu (”Filmat în România”, 2004, Ed. Fundației Pro)
Articole Toate articolele
Despre noi
Istoria Filmului Românesc este un proiect al Asociaţiei Kinofest.
Acest site este în acest moment in varianta beta, urmând a fi dezvoltat.
Pe site sunt şi articole audio, în prezent sunt  20, la IFR: 1897-1916 şi 1917-1930.

Manager proiect: Valentin Partenie